onsdag 26 december 2012

God fortsättning!


 

Så fick vi ändå en vit jul till slut! Hela kvällen dan före dopparedan vräkte snön ner, och efter allt julstök inne i värmen var det riktigt skönt att få gå ut och skotta rent på gångarna. När jag sedan vaknade på julaftons morgon såg det ut så här igen... Helt underbart!!!


 Julafton firades traditionsenligt med hela min stora, högt älskade familj bestående av barn med respektive, barnbarn, föräldrar och syskon med familjer. Alla åldrar mellan 4 månader och 87 år finns representerade så det blir högljutt, och väldigt glatt & livat *s*.

 

Som kontrast till julaftonsbullret har det också blivit många stunder i det lilla formatet, där jag nog egentligen trivs allra bäst. Då alla julljusen brinner stilla, samtalet får plats och det blir lite mer lugnt och nära. Lunch på juldagen med några av barnen, grötfrukost och spelkvällar med andra av dem och en natt med yngsta dottern och hennes lille son bredvid mig i sängen.


Vill slutligen få dela med mig av en bild på det mest rofyllda som finns, en ammande lite bebis hand i hand med mamma, och önska er alla en riktigt

god fortsättning på julen!

 

1 kommentar:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Så fina bilder.
Julen är både lite hektisk och det ger även stunder till vila.
Ja, man glömmer aldrig den ro-givande känslan att amma sitt barn.
Kram Anette