onsdag 19 december 2012

Änglar och lavar

Dagens träningsdos:
Spinning och core på gymmet

Nu har de små glasänglarna landat hemma hos mig och flyttat in i bordsgranen. De tyckte det kändes lite ödsligt, så för att de skulle få det mer ombonat hängde jag i glitter - de verkar nöjda... *s*.




 

Hundpromenaderna får en extra trevlig dimension när jag samtidigt går och letar efter skatter som antingen är ätbara (som svamp) eller, som nu, bara till lyst och glädje. Och varenda dag får jag nya, vackra naturupplevelser trots att skogen är densamma.

Klicka gärna på bilderna för att få dem i ett större och bättre format.

Här under måste väl skogens småfolk trivas?!

Se men inte röra - renlav är så himla vackert men fridlyst, så den lämnar jag förstås i fred
 

På, eller snarare tillsammans med, renlaven växte den här vackra laven med en helt annan form, färg och textur - någon som vet vad den heter?
 
 
Renlavsmatta 
- hur jag än försöker kan jag aldrig skapa något lika vackert
som naturen själv hela tiden lyckas med...


... och här ytterligare ett par exempel på det...




Ha det gott i julstöket!






Inga kommentarer: