lördag 9 mars 2013

Tulpaner är vackrast när de vissnat...

 Tulpaner är nästan vackrast när de vissnat...


När det nu blivit så mycket inomhustid, på grund av influensan, har jag roat mig med att greja lite med bloggen. Har bytt banner, lagt till lite text här & där och skapat en etikettlista så att det ska vara enkelt att hitta inlägg som intresserar. Det här ska utvecklas vidare, men jag får ta ett litet steg i taget *s*. Skulle dessutom gärna utöka typsnittsalternativen som finns givna i bloggers mall, men har inte riktigt klurat ut hur det ska gå till ännu... 


Foto: Yohanna

Tack och lov är febern borta vilket innebär att jag i alla fall kan gå ut och gå - efterlängtat! Solen har lyst så härligt varje dag, men när man sticker ut nästan har det bara varit någon ynka liten plusgrad och blåst isande nariga, ostliga vindar... Och nätterna är kalla med ner mot -10°. Kan inte hitta en endaste liten blomknopp i trädgården, och i naturreservatet har inga blåsippor vågat sig upp. En fördel med kylan är ändå att våren blir väldigt lång, vilket inte är någon nackdel tycker jag. Men lite värme snart vore helt underbart!





3 kommentarer:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Tulpaner förändras under tiden och det är ju lite spännande.
Ha en fin Söndag!
Kram Anette

Y sa...

Kanske inte vackrast, men lika vackra i alla fall. =) Och bloggen har verkligen blivit jättefin!!

Sökarens sa...

Tack snälla!<3